неделя, 25 август 2024 г.

Устройство на самолета.

 

 

Тази публикация ще е за устройството на самолета. Основна част на самолета е крилото. То дава поддържната сила. Прави се така, че да създава голяма поддържна сила, да има малко съпротивление, да бъде леко и здраво. На илюстрацията самолета е биплан, има две крила разположени едно над друго. Плоскостите, които се намират в опашната част служат за управление и осигуряват устойчивостта. В тялото се намира кабината в, която се намират хората. В случая двама човека. Също и двигателя, в нашия случай мотора е пет цилиндров звездообразен. При някои самолети в тялото е разположен и резервоара за гориво. При други като ДАР-а е в крилото. Колесника служи за движението на самолета по земята. Двигателя и витлото дърпат самолета напред. Между истинските самолети и моделите има много общи неща.
За илюстрация използвам една от рисунките ми с молив на самолет ДАР-1. Други рисунки можете да видите във Фейсбук страницата ми за авиационен арт Палитра и криле. Авиоарт от мАРТгер.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Напредък по ДАР-21, 23.10.2025.

  Малко напредък. Направих страничните стени от пластини балса. Тук все още само е сглобено без да има лепило навсякъде. Няколко от другите ...